wtorek, 19 maja 2020

20.05.20 Kim będę, gdy dorosnę?

Dzień Dobry kochani

Dziękuję Wam za prace, które do mnie przesyłacie. Postaram się zarobić małą galerię z różnych Waszych zdjęć abyście mogli się w jakiś sposób zobaczyć. Ale to jutro ;)
Dzisiaj będziemy w temacie zawodów. Na początek kilka zagadek.



Choć to nie rolnik,lecz rolę ma,
często w teatrze lub filmie gra.

Jak się nazywa taki lekarz,
którego pacjent głośno szczeka? 



Gdy dorosnę,to lekarką będę albo....
Wiem już,jak wyleczyć misia!
Kiedy zachorował dzisiaj,
dałam kilka mu zastrzyków.
Już wyzdrowiał i po krzyku...

Za ladą sklepową sprzeda to i owo. 

Kto pracuje w hełmie.Pnie się po drabinie,
Kiedy syczy ogień.I gdy woda płynie?

Kto na skrzyżowaniu bez obawy staje
Bo ręką zatrzyma auta i tramwaje? 

Kto tnie materiał, aby z części małych
Zrobić całą bluzkę lub garnitur cały? 



Jestem przekonana, że wszyscy świetnie sobie poradziliście z tymi zagadkami.
Przejdziemy teraz do podręcznika i przeczytamy wiersz na stronie 35 "Magister uśmiechów".

Zastanów się czy członkowie rodziny chłopca wykonują "zwykłe" zawody?
A kim chce być chłopiec, gdy dorośnie?

"Ja będę magistrem uśmiechów i stworzę eliksir radości!
Ja będę fachowcem szczęścia i znajdę szczepionkę na złości."

Chłopiec chce nam powiedzieć, że przez swoją pracę będzie czynił ludzi radosnymi i szczęśliwymi. Czy możemy powiedzieć, że członkowie rodziny są też takimi magistrami uśmiechu? Pewnie, ze tak :) np. architekt , projektując piękne domy, wywołuje radość ich mieszkańcom.

Przejdźmy teraz do ćwiczeń i wykonajcie zadania 1,2,3,4 strona 48 i 49.
Wykonacie też zadanie 5 ale to kim chcecie zostać w przyszłości każdy z Was napisze mi w komentarzu.
Jestem ciekawa czy pamiętacie kim ja chciałam zostać jak byłam mała? Rozmawialiśmy kiedyś na ten temat :) Jak ktoś pamięta to również może napisać w komentarzu.

💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓

Kochani matematyka jest dzisiaj na platformie.
Są dwie karty pracy do wydruku. Można przepisać do zeszytu i obliczyć równania z mnożenia.
Na jednej karcie łączymy równanie z prawidłowym wynikiem, a na karcie drugiej stawiamy znak > < =
Powodzenia 

W ramach wfu 
Bardzo fajne proste, przyjemne ćwiczenia
Zapraszam do aktywnego udziału




Życzę miłego dnia 😏




18 komentarzy:

  1. Dzień dobry wszystkim ja bym chciała pracować w banku:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja chciałbym zostać piłkarzem lub architektem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chcialbym zostac yutuberem. Pani chciała byc chyba lekarzem

    OdpowiedzUsuń
  5. dzień dobry Filip obecny ja bym chciał w przyszłości zostać grafikiem komputerowym a tablet graficzny już mam więc:) i jeszcze youtuberem a takie 2 prace na raz da się robić w jednym życiu więc :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Prosze pani mi strona moodle nie działa i nie moge zrobić matematyki i angielskiego Filip

    OdpowiedzUsuń
  7. I skończyłem lekcje Filip bo matmy i angielskiego no nie moge

    OdpowiedzUsuń
  8. Chciałbym zostać piłkarzem lub astronomem.

    OdpowiedzUsuń
  9. a strona już się zładowała zrtobiłem matme i angielski ale jest jedna karta pracy z matematyki

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzień dobry,ja chciałbym zostać zoologiem ponieważ lubię wszystkie zwierzęta.

    OdpowiedzUsuń
  11. Chciałabym zostać fryzierką bo lubie czesać włosy.Ala

    OdpowiedzUsuń
  12. Paleontologiem ta praca ma na celu odkrywanie starszej fauny i flory.

    OdpowiedzUsuń
  13. Pani chciała zostać sprzedawcą w sklepie. A ja chcę zostać piosenkarką lub modelką. Agatka

    OdpowiedzUsuń
  14. Dorian obecny - chcę zostać strażakiem. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzień dobry! Chciałbym zostać youtuberem,architektem albo raperem. Dziękuje!

    OdpowiedzUsuń