środa, 6 maja 2020

06.05.20 Na wiejskim podwórku

Dzień Dobry

Zacznę od tego, że na platformie moodle jest dyktando, które należy uzupełnić brakującymi literami rz lub ż.  Na platformie jest opcja odeślij także odsyłamy przez platformę.
Na początek praca Michalinki.
Pozdrawiamy.


Na dzisiaj mieliście przeczytać nasza lekturę "Czarna Owieczka". Jeśli ktoś nie zdążył przeczytać może wysłuchać lektury poniżej.









Książka "Czarna owieczka"- autorem tej książki jest Jan Grabowski.

Czy zastanawialiście się kto jest narratorem w tej książce? Czyli osobą, która nam to opowiada?

Narratorem tego opowiadania jest sąsiad rodziny Popiołków, do której należy ubogi listonosz i jego dwie córeczki bliźniczki: Zosia i Wisia.
Dziewczynki te wzbudzają podziw wszystkich mieszkańców miasteczka tym, że na czerwonej wstążce prowadzą po mieście owieczkę Perełkę, którą bardzo kochają.


Niestety któregoś dnia Perełka umiera, ale pozostawia po sobie malutką córeczkę – owieczkę równie czarną jak ona, wymagającą jednak czułej opieki i uwagi. Owieczka zyskuje imię Metka. Sąsiad proponuje dziewczynkom, że Metkę mogą oddać na wychowanie jego suczce, która właśnie karmi swoje szczenię. Suczka Wierna szybko wprowadza owieczkę do budy i teraz dzieli swą troskę pomiędzy swego ukochanego Misia (psiak podobny jest do małego niedźwiadka) i małą Metkę.
Wierna okazuje się być dobrą matką. Po kilku dniach kiedy dziewczynki odwiedzają Metkę, zastają ją w dobrej formie. Ich uwagę wzbudza jednak to, że owieczka zachowuje się jak piesek i nabrała typowo psich manier. Stale biegała z Misiem i próbowała go naśladować. Ponieważ sąsiad zabronił im podnoszenia jeszcze małego zwierzątka, dziewczynki bardzo się pogniewały i nie przychodziły odwiedzać Metki przez dłuższy czas. Potem wyjechały na wieś do ciotki i spędziły tam całe lato.
Związek natomiast i więź łącząca Metkę i Misia stawała się coraz silniejsza. Wszystko robili razem. Różnili się jedynie sposobem spożywania posiłku. Doszło między nimi nawet do kłótni o pałętającą się po podwórku kość. Metka szybko nabrała psich manier i według nich zachowywała się i witała gości.
Wraz z nastaniem lata zjawiają się w miasteczku małe Popiołki, niezbyt zachwycone psimi manierami owieczki. Zawsze pragnęły mieć bowiem zwierzątko, które będzie podobne do spokojnej i melancholijnej, a także dobrotliwej Perełki. Po chwili zastanowienia Zosia i Wisia dochodzą jednak do wniosku, że należy kochać każdego takim jakim jest. Dlatego zabierają ukochaną Metkę do domu i uszczęśliwione pragną się nią opiekować i się z nią bawić.
Morałem tej książki czyli mądrością, nauką którą mamy zapamiętać jest to, że należy kochać każdego takim jakim jest.  Pamiętajcie moi uczniowie, że każdy z nas jest inny ale wszyscy jesteśmy równi. Mamy wszyscy takie sama prawa np. do miłości, przyjaźni, radości, wyrażania swojego zdania itd.
Gdybyśmy mieli zapisać w punktach wydarzenia, które nastąpiły po sobie w lekturze byśmy zapisali to tak:


Plan wydarzeń
1. Przedstawienie rodziny Popiołków – listonosza i jego córek bliźniczek.
2. Opis czarnej owieczki – Perełki.
3. Śmierć Perełki i przyjście na świat Metki.
4. Opiekę nad Metką przejmuje suczka Wierna.
5. Przyjaźń Metki i Misia – Metka nabiera psich manier.
6. Zosia i Wisia wracają z wakacji.
7. Metka zyskuje nowy dom.
W języku polskim można spotkać się z powiedzeniem o kimś, że jest czarną owcą. Mówi się tak z reguły o osobie przynoszącej wstyd np. rodzinie.
💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓

Niżej macie zdjęcia zwierząt, które są Wam bardzo dobrze znane. Moje pytanie jest takie - gdzie spotykam te zwierzęta?
Zwierzęta te spotykamy na wsi i są to tak zwane zwierzęta hodowlane.





Na zdjęciach tych zostały przedstawione osobniki dorosłe. 
Czy wiecie jak nazywa się ich potomstwo???
Potomstwo świni to prosię, kaczki - kaczę, owcy - jagnię, konia - źrebię, krowy - cielę.
Przejdziemy teraz do zdań w ćwiczeniach na stronie 23
Zadanie 1 - mamy zagadkę rysunkową pierwsza jest biała owca (jest duża) a druga jest mała i czarna czyli będzie????......
W zdaniu drugim musicie uzupełnić metryczkę książki. Pamiętajcie, że tytuł piszemy w cudzysłowie i wielką literą. Autora już znacie. Ilustratora nie znam nie mam tej książki, ale się dowiem. Jeśli ktoś z Was ma tę książkę w domu, niech napisze nam w komentarzu imię i nazwisko ilustratora (czyli osoby, która wykonała rysunki do książki).
Następnie przechodzimy do zadania 3 i 4. W zdaniu 3 odpowiadamy całymi zdaniami. W zdaniu 4 hasła piszemy z małej litery bo nie są to zdania ani imiona. Myślę, że dużą frajdę zrobi wam zadanie 5 na stronie 24 ;) Na koniec zadanie 6
💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖
Mam nadzieję, że coraz lepiej mnożycie bo przyda się Wam to do zadań. Jeśli jeszcze nie potrafisz tabliczki na pamięć, spróbuj najpierw powiedzieć wynik   a później spójrz w tabliczkę mnożenia i sprawdź czy dobrze odpowiedziałeś.
Otwórzcie ćwiczenia na stronie 52. Do tego zadania będą potrzebne Wam 2 kredki w różnych kolorach i dwie kostki oraz rodzic do gry :) Życzę przyjemnej zabawy.
Następnie sprawdzicie swoje umiejętności w mnożeniu w zadaniach 1,2,3,4 na stronie 53
W ramach lekcji Wfu :)

Zumba dla dzieci z piosenką Minions




Pozdrawiam Was serdecznie :)

9 komentarzy: