niedziela, 5 kwietnia 2020

06.04 Najważniejszy jest uśmiech


Dzień Dobry kochani
Mam nadzieję, że odpoczęliście w weekend i macie siłę do działania. Ten tydzień będzie bardzo króciutki, ponieważ lekcje są tylko do środy J Przed nami święta Wielkanocne i trzeba się odpowiednio do nich przygotować. Jeszcze raz chcę pochwalić Was za przepiękne zajączki i kartki świąteczne BRAWO J Opublikuję je na facebooku. Niektórzy z Was mają ochotę na zadania dodatkowe i pamiętajcie, że jeśli je robicie to mi przysyłajcie, gdyż stawiam za nie +, a z plusów robi się piątka za aktywność J


Według planu powinna być religia, także łączę Was z Panem Wojtkiem

Dzień dobry.
 Witam Was bardzo serdecznie, pomódlmy się wspólnie wraz z rodzicami, wchodzimy w czas Wielkiego Tygodnia, to czas kiedy Pan Jezus za nas cierpiał, w piątek umarł a trzeciego dnia Zmartwychwstał.

Dziś mamy temat: Co dokonuje się podczas sprawowania Mszy świętej?

1. Pan Jezus jest obecny w czasie każdej Mszy Świętej pod postaciami Chleba i Wina
2. Narysujcie jak razem z rodzicami modlicie się w kościele.

Kryterium sukcesu: pięknie namalowana ilustracja. Tej pracy nie musicie wysyłać do mnie.
Pozdrawiam i dziękuje za Wasze dotychczasowe prace.

Teraz edukacja polonistyczna. 

Dzisiejszą lekcje zaczniemy od czytanki na stronie 68 „Zosia i fiołkowy kapelusz”.
Na podstawie przeczytanego tekstu odpowiedzcie całymi zdaniami na pytania, które są w ćwiczeniach na stronie 74. Następnie zrobimy zdania 2 (czerwona kropka pod zadaniem dla chętnych).
 W zadaniu 3 utrwalamy poznaną niedawną zasadę rz piszemy po spółgłoskach p , d. 
Następnie wykonajcie polecenie czerwona kropka, czyli wybierzcie z każdego schematu po jednym wyrazie i ułóżcie z nim zdanie (jeden wyraz niebieski, jeden żółty). Jak się zmieści to w ćwiczeniach a jak nie to w zeszycie.

 Teraz czas na przerwę J Zapraszam Was za 10 minut.

Na kolejnej lekcji  trochę sobie policzymy, czyli zapraszam do matematyki. Otwórzcie zeszyty i zapiszcie W klasie
Następnie otworzymy podręczniki na stronie 23 i zrobimy zadanie 2. Jakie to liczby? Pamiętajcie, że liczba jedności to zawsze ostatnia liczba J Np. Jaka to liczba 5 dziesiątek i 4 jedności???? 54, a trzy jedności i sześć dziesiątek??? 63 Myślę, że bez problemu poradzicie sobie z tym zadaniem.

Również w zeszycie zrobimy zdanie 4 też ze strony 23. Popatrzcie na pieniążki, policzcie je i zapiszcie po kolei, po przecinku w zeszycie ile to pieniędzy? Pamiętajcie o pisaniu zł. Na końcu odpowiedzcie na pytanie, która z tych kwot jest największa? Pamiętajcie o szlaczku
Brawo wiem, że poszło Wam świetnie J Dlatego przejdziemy do ćwiczeń zrobimy zadanie 7,8,9 strona 35 i zadanie 1 i 2 strona 36

 Po takiej lekcji matematyki myślę, że przerwa powinna być nieco dłuższa. 

Teraz chciałbym wrócić do naszej lektury „Karolcia”

Lektura, którą przeczytaliście to niesamowite przygody małej dziewczynki, gdzie za sprawą magicznego koralika spełniają się życzenia. Myślę, że każdy z nas chciałby mieć taki koralik. Karolcia dostała taką możliwość i dzięki temu dowiadujemy się, że jest bardzo miłą, życzliwą dziewczynką. Co najważniejsze nie jest samolubna czyli życzenia, jakie wypowiadała, nie 
dotyczyły tylko jej samej.
Przecież mając taki koralik mogła wyczarować swoją wymarzoną lalkę albo np. basen przed domem. Ale dziewczynka myślała o innych i nawet jeśli, jak np. wyczarowała niewidzialność, to po to aby pomagać innym. Największa przygoda, w jakiej bierze udział Karolcia dzięki koralikowi, to wielki plan ratowania ogrodu miejskiego przed zamknięciem. Dziewczynka robi to nie tylko dla siebie, ale przede wszystkim dla każdego dziecka i dorosłego. 
O wiele więcej radości i prawdziwego szczęścia sprawiło dziewczynce  jej spełnienie marzeń otaczających ją ludzi. Tym sposobem koralik nauczył Karolcię, że najszczęśliwszy człowiek  jest wtedy, gdy przyczynia się do szczęścia innych.


Chciałabym abyście teraz odpowiedzieli mi w zeszycie na poniższe pytania. Proszę zapiszcie w zeszycie W klasie i następnie tylko odpowiedzi np. 1c, 2a itd. (to tylko przykład)
Karolcia

Zaznacz prawidłową odpowiedź. I proszę o przesłanie tych odpowiedzi.

1.Autorem książki jest:
a)  Maria Kruger         b) Tom Grimm            c) Juan Brzechwa

2.Akcja książki rozgrywa się:
a) wiosną        b) latem           c) zimą

3.Jak Karolcia weszła w posiadanie koralika?
a) dostała go od Filomeny w domu towarowym
b)Znalazła go w szparze podłogi w starym mieszkaniu.
c) odkryła go w schowku na biżuterię w nowym mieszkaniu.

4. Nowe mieszkanie znajdowało się na ulicy:
a) Sezamkowej                       b)Kwiatowej                          c) Morskiej

5. Pierwszy czar koralika to:
a)latający dywan                    b)latający smok                      c) latająca taksówka

6. Ten kto zjadł piernikowe serduszko w czekoladzie:
a) stawał się lepszy     b)stawał się niewidzialny       c) stawał się złośliwy

7. W domu  towarowym Karolcia z Piotrem zapobiegli kradzieży:
a) lalki             b) butów         c) szalika

8. Karolcia i Piotr dotarli do Ratusza dzięki temu, że:
a) stali się niewidzialni           b) kamienne lwy przestraszyły wartownika             
c)przecisnęli się niezauważeni między prętami ogrodzenia.

9.Sekretarką Prezydenta Miasta była:
a) mama Karolci                     b)Filomena                 c)sąsiadka Piotrka

10.Jak Karolcia i Piotrek udowodnili panu Prezydentowi, że są niewidzialni:
a)zabrali mu kapelusz             b)zapalili mu papierosa i go uszczypnęli
c)zaparzyli kawę

11. Co się stało z kamiennymi lwami po zakończeniu całej historii:


a)wróciły do Ratusza             b) oddano je do zoo               c) zostały w ogrodzie zabaw dla dzieci

Po przerwie czas na język angielski

Witajcie drodzy  Uczniowie!                                                                6.04.2020

Mam nadzieję, że w dobrych humorach zmierzycie się z nowymi zadaniami.      Dzisiaj po raz kolejny spotkacie się z naszymi Robaczkami, poznacie również nową piosenkę dzięki, której utrwalicie zwroty przydatne przy zamawianiu posiłków w restauracji . Na początku zachęcam Was do powtórzenia sobie słownictwa związanego z posiłkami. Ułatwi Wam to dalszą pracę. Znajdziecie    je na stronie 52.
Teraz otwórzcie podręczniki na stronie 56 i spójrzcie na zadanie 4.                      Na pewno dobrze kojarzycie ten obrazek. Spotkaliście się z nim podczas słuchania historyjki.  Pod ilustracją znajdziecie zestawy dań. Posłuchajcie piosenki CD 3.15 i wskazujcie usłyszane w nagraniu  posiłki. 

Przejdźcie do zeszytu ćwiczeń. Na stronie 53 znajdziecie zadanie 1, w którym należy wpisać nazwy potraw z obrazków. Gdy już je skończycie, posłuchajcie piosenki jeszcze raz, tym razem śledząc tekst, w którym przed chwilą uzupełnialiście luki i sprawdźcie czy zgadza się on z nagraniem. Powodzenia!
(Pełna wersja piosenki znajduje się w zeszycie ćwiczeń na stronie 93)
Dziękuję Wam za poświęcony czas. Trzymajcie się cieplutko.
Wasza pani od angielskiego.
P.S. Dzisiejszego zadania nie trzeba odsyłać.



14 komentarzy: