niedziela, 29 marca 2020

30.03.20 Lubimy żartować.

Witam Was kochani bardzo serdecznie :)
Analizując tamten tydzień, chcę Wam powiedzieć, że jestem z Was dumna jak świetnie wszyscy poradziliście sobie z zadaniami. Przed nami nowy tydzień, ale postaram się żeby nie był on męczący dla Was. Pamiętajcie o Karolci. Zaczniemy od jutra.  Dołączam wiosenną pracę Patryka :)


Wszystkie były piękne i zostały ocenione. W tym tygodniu będziemy robić wielkanocnego zajączka, ale to w innym dniu. Pamiętajcie o przerwach między lekcjami.
Pierwsza dzisiaj Wasza lekcja to religia. Łączy się teraz z Wami Pan Wojtek.

Witam Was bardzo serdecznie. Na początku chciałbym, abyście chwilkę się razem z rodzicami pomodlili w intencjach swoich i całego świata.
Dziś mamy temat:
Temat: Pan Jezus mówi nam o chlebie.

Chciałbym, aby zastanowić się, nad następującymi pytaniami:

Jak powstaje chleb i jaką drogę przechodzi trafiając do naszych domów?
Do czego jest ludziom potrzebny chleb?
Co się dzieje, gdy ludziom brakuje chleba?
KRYTERIUM SUKCESU czyli to co mamy się nauczyć z tej lekcji? Napisać odpowiedzi na powyższe pytania i narysować piękny bochenek chleba.

Wasze piękne prace prześlijcie na: wojkub@orsza.pl Z przyjemnością wstawię Wam piękne oceny. Pozdrawiam Was serdecznie!

Trochę w innej kolejności niż zawsze, przejdziemy teraz do języka angielskiego. Łączymy się z Panią Justyną.


Temat: What’s on the menu today?.
Witajcie.                                                                                                                   
Mam nadzieję, że jesteście już po śniadanku, a Wasze brzuszki są pełne. Dzisiaj kontynuujemy naszą przygodę z jedzeniem. Jeżeli czujecie, że nie pamiętacie nazw potraw,  wróćcie do lekcji poprzedniej i odsłuchajcie nagrania CD 3.5.
Nasze zajęcia zaczniemy od wycięcia kart obrazkowych (z potrawami).  Znajdziecie je w środku zeszytu ćwiczeń. Strony nie są numerowane, ale na górze znajduje się niebieski  napis Unit 5  Lesson 2.
Teraz, gdy już macie wszystkie karty przed sobą, posłuchajcie nowej piosenki CD 3.8. Wskazujcie potrawy  w  takiej kolejności w jakiej pojawiają się w nagraniu. (tekst piosenki znajduje się w zeszycie ćw. na str. 92,  teraz dzieci pracują tylko z kartami).
Spróbujcie zaśpiewać  piosenkę.  Możecie skorzystać ze śpiewniczka zamieszczonego z tyłu zeszytu ćwiczeń.
Dzięki temu nagraniu dowiadujemy się w jaki sposób zamawia się różne dania w restauracji. Służy do tego zwrot: Can I have some…. ,please? Poproszę……, Czy mogę prosić….?
Wyobraźcie sobie, że jesteście w restauracji. Poproście rodzica, aby wcielił się w rolę kelnera/kelnerki i spróbujcie zamówić u Niego dowolną potrawę wykorzystując zwrot:  Can  I have some….?                         
 Jeżeli macie wątpliwości jak wymówić nowopoznany  zwrot, zachęcam do ponownego odsłuchania piosenki.
Wyobraźcie sobie, że jesteście właścicielami restauracji.  Zaprojektujcie kartę dań, czyli Menu. Wykorzystajcie do tego wcześniej wycięte  karty obrazkowe.                              W  podręczniku na stronie 53 znajdziecie przykładowe  Menu.
Jestem ciekawa Waszych pomysłów. Jeżeli chcielibyście się nimi ze mną podzielić poproście rodziców o przesłanie zdjęcia Waszej pracy do mnie za pomocą Messenger’a. 
Na dzisiaj to już wszystko. Dziękuję Wam za poświęcony czas. Życzę Wam miłego dnia.
Justyna Sakra.

Plik do odsłuchania
Przerwa :)

Edukacja polonistyczna : Dobry humor :)

Naszym dzisiejszym tematem będzie "Prima Aprilis".  Jestem ciekawa czy ktoś z Was wie co to jest??? Myślę, że gdybyśmy byli teraz w klasie to byłby las rąk :) Dzień ten będzie w środę, ale my dzisiaj sobie o nim powiemy.
Prima aprilis, dzień żartów – obyczaj obchodzony pierwszego dnia kwietnia w wielu krajach świata. Polega on na robieniu żartów, celowym wprowadzaniu w błąd, nabierania kogoś, konkurowaniu w próbach sprawienia, by inni uwierzyli w coś nieprawdziwego. Tego dnia w wielu mediach pojawiają się różne żartobliwe informacje.
Pierwszy dzień kwietnia to Prima Aprilis, czyli dzień pełen żartów, śmiechu oraz świetnej zabawy.
To dzień, w którym trzeba szczególnie uważać. Zapewne czekają Was psikusy ze strony rodziny, znajomych itd.
Dzisiaj w dobry humor wprowadzi Was wiersz Jana Brzechwy pt."Prima aprillis", który znajduje się na stronie 57 w podręczniku. Przeczytajcie go głośno i zastanówcie się czy mogło się to dziać naprawdę? Nie zamykajcie książek bo wiersz ten przyda Wam się do zdania 1 w ćwiczeniach na stronie 66.
Zadanie 2 pomijamy :)
W zadaniu 3 przyda Wam się lusterko (nie robimy klasowej listy primaaprilisowej)
Po nim przejdziemy do zdania 4.
W języku polskim mamy przysłowia, które są ludową "mądrością" , wyrażają myśl lub radę.
W fioletowej ramce mamy pierwsze powiedzenie: "Jak ty komu, tak on tobie".  Najprościej można wytłumaczyć to tym, że jeżeli uczynisz komuś coś złego, bądź dobrego to ta osoba będzie chciała się odwdzięczyć tym samym.
Drugie powiedzenie " Nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe" - mówi  ono o tym, aby nie czynić drugiej osobie tego, czego sami nie chcielibyśmy przeżyć.
Myślę, że teraz łatwiej będzie Wam wykonać to ćwiczenie.
Następnie przechodzimy do zadania 5, ale nie układamy i nie zapisujemy w zeszycie zdań z wybranymi parami wyrazów.
Na chwilkę jeszcze wrócimy do podręcznika na stronę 58
Mamy tutaj wyrazy z h
W zadaniu pierwszym przeczytajcie pary wyrazów i zaznaczcie ołówkiem delikatnie litery, którymi różnią się te wyrazy. Nie przepisujemy do zeszytu.
Następnie przeczytajcie głośno wiersz rodzicom, a w miejsce kropek wstaw odpowiednie wyrazy z h.

Pamiętajcie, że teraz zasłużona przerwa :)

Za chwilkę przejdziemy do matematyki.
Dzisiaj na lekcji matematyki zajmiemy się płynami i ich pojemnością.
Będę potrzebowała pomocy Waszych rodziców, aby przygotowali odpowiednie naczynia i pokazali Wam ile to jest litr wody, ile pół litra wody, a ile to ćwierć wody ale to za chwilę

Pojawiło się najważniejsze słowo litr w matematyce zapisujemy to tak
 1 litr = 1l
Na pewno każdy w domu ma mleko, spójrzcie jaka pojemność jest tam napisana???? Domyślam się, że to jest 1l czyli jeden litr. Jeśli to mleko podzielimy na pół to otrzymamy 2 razy pół litra. Jeśli natomiast taką połówkę mleka podzielimy znowu na pół otrzymamy dwa razy ćwierć litra.
Otwórzcie podręczniki na stronie 20. Tam bardzo jest to ładnie pokazane. Zróbcie ustnie zadanie 1 i 2. Warto zauważyć, ze im więcej litrów butelka jest coraz większa.
Zadanie 3 było by dobrze gdyby rodzice przygotowali Wam litr wody w dzbanku oraz pojemniki (słoiki) i szklanki do których przelejecie wodę tak aby z litra zrobić 2 razy pół litra wody, a potem z każdego pół litra wody zrobić dwa razy ćwierć litra.
Po tym zadaniu będziecie wiedzieć ile szklanek wody mieści się w 1 litrze.
W ćwiczeniach na stronie 30 zróbcie zadanie 1,2,3,4,5

W ramach zajęć innowacyjnych 

Niżej jest 6 króciutkich filmików. 1. Szachownica 2.Wieża  3.Goniec 4.Hetman 5.Król 6.Skoczek 7.Pionek












16 komentarzy: