poniedziałek, 30 marca 2020

31.03.20 Mój dobry i zły dzień

 Jak co dzień witam Was bardzo serdecznie :)


Dzisiaj dzień zaczniemy od języka polskiego. Czeka nas bardzo przyjemny temat a mianowicie
będzie to radość. Dowiecie się jak mówi się na takie osoby pełne radości, a jak na wiecznych marudów i smutasów :)
Przeczytajcie głośno, wyraźnie wiersz "Czemu, wróbelku"? Zwróćcie uwagę na pojawiające się tam znaki interpunkcyjne oraz, że jest to rozmowa czyli dialog.
Nie patrząc w książkę, powiedzcie mi teraz jakie powody do radości miał bohater wiersza?
Podpowiem,że tych powodów wróbelek miał sześć.
Oczywiście jak nie pamiętamy to spoglądamy do tekstu.
Jestem ciekawa czy sytuacje opisane w wierszu wywołały by dobry nastrój u wszystkich?
Na podstawie zachowań wróbelka powiedz dlaczego wszystko cieszy wróbelka?
Poszukajcie odpowiedzi w tekście.

Zgadza się wróbelek jest optymistą, czyli patrzy radośnie na świat, wszystko go cieszy.
A czy wiecie kto jest przeciwieństwem optymisty??? - pesymista!
Pesymista to ktoś kto jest wiecznie niezadowolony, z góry zakłada, że mu nic nie wyjdzie.

Do wiersza zróbcie zadania 1,2,3 z ćwiczeń ze strony 68

Kochani zasłużona przerwa, za chwilkę przejdziemy do matematyki.

Mam nadzieję, po wczorajszej lekcji wszyscy już wiecie ile to jest litr, ile pół litra, a ile ćwierć litra.
Żeby utrwalić sobie ten temat, zrobimy zdania 1,2,3,4,5 z ćwiczeń ze strony 31
Powodzenia :)


Miała być dzisiaj plastyka, ale w zamian za to prześle Wam dwa filmiki na których pokazane jest jak zrobić wielkanocnego zajączka. Na początku pokazane jest co będzie Wam potrzebne. Zajączek miał być zadany w czwartek, ale damy sobie więcej na to czasu. Nie musicie ich robić dzisiaj chyba, że macie na to ochotę. Zajączki te podlegają ocenie, także będę prosiła o zdjęcie. Na zrobienie ich macie czas do poniedziałku. Życzę Wam kochani miłej zabawy. Można zrobić ich więcej i dać komuś w prezencie.





No a teraz tak jak się umawialiśmy. Przejdziemy do naszej lektury pt."Karolcia". Mam nadzieję,że wszystkim się udało przeczytać.
Będzie Wam teraz potrzebny zeszyt do języka polskiego. Napiszcie jak zawsze w klasie i niżej uzupełnijcie metryczkę książki. Pod metryczką napisz jaka przygoda Karolci najbardziej Ci się spodobała. Użyj do tego minimum 5 zdań. Praca podlega ocenie.

W klasie
Tytuł:
Autor:
Bohaterowie:

17 komentarzy: