czwartek, 26 marca 2020

26.03.20 Powódź

Jézyk angielki.


Temat: Food. Nazywanie potraw.            26.03.2020

Drodzy Uczniowie.                                                                               
Witam Was. Mam nadzieję, że  miło spędziliście czas w towarzystwie „Brzydkiego Kaczątka”.
 Dzisiaj poznacie nazwy potraw. Otwórzcie podręczniki na stronie 52.                           W zadaniu 2 znajdziecie obrazki z nazwami tych potraw.
Posłuchajcie nagrania CD 3.5 i powtórzcie nowe słownictwo.
Za chwilę przejdziecie do kolejnego nagrania CD 3.7, w którym nasza bohaterka mrówka Annie będzie zadawała pytania :  Do you like…..?  Czy lubisz….?
Odpowiedzi na te pytania mogą być dwie: Yes, I do. (Gdy lubimy daną potrawę) lub No, I don’t. (Gdy nie lubimy danej potrawy)
Podczas słuchania nagrania  CD 3.7 wskazujcie usłyszane potrawy na obrazkach zamieszczonych w ćwiczeniu 3.
Teraz przejdźcie do zeszytu ćwiczeń. Otwórzcie je na stronie 50.  Wykonajcie zadanie 1 i 2.
W zadaniu 1 należy połączyć wyrazy z obrazkami. Najlepiej kolorowymi kredkami.
W zadaniu 2 trzeba uzupełnić dialogi nazwą potrawy z obrazka oraz na podstawie kciuków napisać czy dana osoba lubi potrawę czy nie.
Pamiętajcie, że w podręczniku znajdują się wszystkie potrzebne słowa. Zawsze możecie z niego skorzystać.
Na dzisiaj to już wszystko. Mam nadzieję, że zadania nie sprawiły Wam większych trudności. 
Dziękuję Wam za poświęcony czas. Pozdrawiam.
Justyna Sakra.

slownictwo 1

slownictwo2

Przerwa 

WF

Moi drodzy jak czwartek to i WF. Oczywiście możecie zrobić go  na końcu. Ćwiczenia te doskonalą prawidłową postawę ciała, także gorąco polecam.



Zajęcia komputerowe

Na dzisiejszej lekcji będziemy formatować tekst. Formatować to znaczy zmieniać wygląd tekstu. 
Jeżeli ktoś ma książki z informatyki może otworzyć na stronie 36. Jeśli nie macie to ta strona znajduje się poniżej.



Na waszych komputerach wejdzie w program Word. 
Napiszcie zdanie: 

Robert Lewandowski to dobry piłkarz.

Przypominam, że liter których nie ma na klawiaturze piszemy z wciśniętym prawym znakiem Alt
np. literę ł robimy z litery l+Alt, literę ę robimy z litery e+Alt, literę ó robimy z litery o+Alt itd.

Poćwiczcie na tym zdaniu krój czcionki, pogrubienie, pochylenie, podkreślenie, wielkość czcionki i kolor czcionki.

Następnie przejdziemy do zadania, które na koniec zapiszecie i rodzice prześlą mi na maila lub messengerem. Na to zadanie macie czas do środy :) także spokojnie każdy z Was może sobie ćwiczyć. Proszę, abyście robili to sami. Oczywiście rodzic na początku może Wam pomóc, ale ważne jest abyście umieli robić to samodzielnie.

Do Wordu przepisz podany tekst wstawiając w puste miejsce właściwe litery: u, ó, ż, rz, h lub ch.




 W tekście tym są 4 zdania.
Napiszcie je czcionką 12 Calibri
Proszę aby pierwsze zdanie było koloru czerwonego.
Drugie zdanie niech jest zielone i pochylone.
Trzecie zdanie będzie niebieskie i pogrubione.
Zdanie czwarte będzie czarne, ale wielkością czcionki 16 i podkreślone.

Pamiętajcie, że jeżeli chcecie zmienić jakiś tekst najpierw musimy go zaznaczyć. Zaznaczamy prawym przyciskiem myszki. Klikamy i przesuwamy trzymając klik po całym wyrazie lub całym
zdaniu.

Przerwa :)

Edukacja polonistyczna 

Dzisiejszy temat będzie o powodzi

Przeczytajcie głośno czytankę na stronie 53.
Myślę, że teraz umiecie opowiedzieć co to jest powódź. Powódź nie jest niczym dobrym, ludzie tracą często cały swój dobytek, domy, gospodarstwa. Możemy się zastanowić co można zrobić dla tych ludzi.  Czy słyszeliście o kimś takim jak wolontariusz? Wielu z Was zapewne słyszało. Przypomnę Wam, że jest to osoba, która pomaga innym bezinteresownie. Bezinteresownie natomiast znaczy, że nic nie chce otrzymać za tą pomoc.

Popatrzcie do podręcznika na stronę 55. Przyjrzyjcie się historyjce obrazkowej i przeczytajcie zdania znajdujące się pod obrazkami.  Marta bardzo chciała mieć misia. Mama zdecydowała, że jej go kupi. Jednak kiedy dochodziły do kasy Marta zobaczyła harcerzy, którzy byli wolontariuszami. Zbierali oni dary dla powodzian. Czyli osób, które straciły swój dobytek w czasie powodzi. Czy zachowanie Marty jest dla Ciebie zaskakujące? Zastanów się jak Ty byś się zachował/ zachowała w takiej sytuacji. Opowiedz o tym swojemu rodzicowi.

A teraz otwórzcie ćwiczenia na stronie 63. W ćw.1 podkreśl dwiema liniami czasowniki we wszystkich zdaniach. Przypomnimy sobie, że czasowniki to te wyrazy, które oznaczają czynność np. idzie, biegnie, słucha. Czy zauważyliście, że mówią nam o tym co jest teraz. Naszym zadaniem jest zamienić każde zdanie tak, aby mówiło o tym jakby to już było, już się wydarzyło. Popatrzcie na przykład.
W zadaniu 2
Mamy wyrazy z ó niewymiennym, to znaczy, że nie wymienimy ich na żaden wyraz a ich pisownię musimy po prostu zapamiętać. Są również tam wyrazy które wymieniają się na o. Waszym zadaniem jest pokolorować właśnie tylko te które wymieniają się na o. Co wam wyszło?

Zadanie z gwiazdką jest dla chętnych. jestem ciekawa jakie zdania ułożycie. Jeśli zrobicie to zadanie to proszę przesłać do mnie te zdania.

Edukacja społeczna

Wracając do czytanki "Powódź" przypomnijcie sobie co obudziło Joasię oraz jakie inne odgłosy było słychać znad rzeki??

Macie rację była to straż pożarna ale również i saperzy.
Jestem przekonana, że każdy z Was wie czym zajmuje się straż pożarna. Głównym jej zdaniem jest gaszenie pożarów, ale nie tylko. Jak dowiadujemy się z czytanki straż pożarna pomaga w różnych sytuacjach takich jak powódź, ale pomaga także przy wypadkach lub jeśli przewrócą się drzewa podczas wichury i zapewne w wielu jeszcze innych sytuacjach.

A kto to jest saper?
Saper to przede wszystkim żołnierz, który wykonuje specjalne zadanie.
Trudni się on materiałami wybuchowymi. Dlatego już wiesz czym saperzy rozsadzili zator lodowy w czytance.

Obejrzyjcie teraz filmik o tym jak należy się zachować, gdy pożar wybuchnie w domu lub w szkole.


19 komentarzy:

  1. Dzień dobry.
    Wiktoria

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry Maciej aktywnym.... Tylko juz robi lekcje a ja pisze za niego bo o 11 ma zajecia z p Magda i musimy nadgonic żeby nie siedzieć do późna....pozdrawiamy wszystkich

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć wszystkim jestem obecna:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hania kupiła różowy piórnik. Wróbel, sójka i jaskółka to ptaki. Kamil

    OdpowiedzUsuń
  5. Cześć ala:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Obecny, Michał

    OdpowiedzUsuń
  7. Pozdrawiam wszystkich Agata

    OdpowiedzUsuń
  8. Król kupił córce pluszowego, różowego królika. Na gorze rosna żółte róże.

    OdpowiedzUsuń
  9. dzień dobry tu Jan :) :) :) :0

    OdpowiedzUsuń
  10. Witamy. Dorian również dotarł - tak wyszło:(

    OdpowiedzUsuń
  11. Król wspinał się z córką na górę.Żółw jest wolny. Agata

    OdpowiedzUsuń