poniedziałek, 16 listopada 2020

17.11.20 "Sposób na Elfa" Cz.1

 Dzień Dobry

Kochani, rozmawialiśmy wczoraj o schroniskach dla zwierząt. Bardzo ładnie napisaliście ogłoszenia dotyczące zbiorki koców i karmy dla zwierząt. Niestety nie wszyscy odesłali mi to zadanie!!!

Chcę Wam powiedzieć, że ja również mam pieska, który jest ze schroniska i wabi się Kora.



Dzisiaj zajmiemy się fragmentem lektury "Sposób na elfa", której autorem jest Marcin Pałasz.

Najpierw ustalimy sobie czas i miejsce opisanych wydarzeń.

Akcja książki rozgrywa się w czasach współczesnych we Wrocławiu i początkowo w Warszawie.

Główni bohaterowie to: Elf, Młody, Duży, Erka, 

Plan wydarzeń.

1. Elfie marzenia o własnym człowieku

2. Przeprowadzka pisarza i jego syna do nowego mieszkania

3. Pierwsze spotkanie Młodego z Karą

4. Pomysł przygarnięcia psa

5. Psi sen o wolności

6. Decyzja o adopcji psa i przygotowania do niej

7. Transport psa do nowego domu

Teraz mam dla Was zgadywankę sprawdzająca znajomość bohaterów, a brzmi ona: I KTO TO MÓWI?

1) Tak sobie myślę, że byłoby nieźle, gdyby ktoś nas stąd zabrał.

2) Przyjemnie biegałoby Ci się z psem, no nie?

3) A Kara mówiła, że tam dalej są łąki i Ślęza płynie, można by tam spacerować z psem.

4) Chwilę później zamarłem i wstrzymałem  oddech na widok orzechowych oczu spoglądających na mnie lękliwie  z ekranu.

Przejdziemy teraz do ćwiczeń na stronie 18 i wykonamy zadanie 1,2,3

Jak myślicie czy psy ze schroniska mogą mieć takie smutki? Uzasadnijcie swoją opinię?

Posłuchajmy piosenki "Psie smutki" z filmu "Akademia Pana Kleksa".




Jako zadanie domowe , proszę o odsłuchanie dalszych fragmentów książki.

Rozdział 5


Rozdział 6


Rozdział 7

Z lekturą spotkamy się ponownie jutro.

Ed. matematyczna

Wczoraj poznaliśmy dodawanie i odejmowanie różnymi sposobami. Dzisiaj będziemy to sobie utrwalać. Proszę otwórzcie ćwiczenia na stronie 54 i wykonamy zadanie 1,2,3 oraz na stronie 55 zadanie 5 i 6.


WF

1. Przeprowadź krótką ok. 5 minut rozgrzewkę ogólnorozwojową, po której przejdziesz do pracy z piłką wg zamieszczonych  poniżej filmików ( JEŻELI NIE POSIADASZ PIŁKI DO SIATKÓWKI MOŻESZ WYKORZYSTAĆ PIŁKĘ DO NOGI LUB INNĄ )
2. Po wykonaniu wszystkich ćwiczeń z filmików zrób 3 serie po 15 odbić górnych.
Wiem, że potrafisz :)
3. Na koniec nie zapomnij o kilku ćwiczeniach rozciągających.
Jeżeli na koniec tygodnia chcesz otrzymać ocenę za aktywność pamiętaj o przesłaniu mi w piątek kolażu z 1  najfajniejszym zdjęciem z każdego dnia tygodnia.
Dobrego dnia wszystkim. Pozdrawiam. 




Dziękuję za uwagę :)

11 komentarzy: